23 Ekim 2014 Perşembe

Evdeki tayttan hamile taytına dönüşüm projesi

Hamilelik herkesin sizi sevdiği, size nazik davrandığı, el üstünde tutulduğunuz anlamlı bir süreç.

Ama kolay olduğunu kimse söyleyemez.

Her şey bir tarafa işin bir de giyim kısmı var ki ,alınan 10 kilo ile koca dolabınız çöp oluyor.

Hamile giyimine baktığımızda ya modernlikten çok uzak parçalar ya da gereksiz fiyatlarla sıklıkla karşılaşıyorsunuz.Aldığınız ürünü ise yaklaşık 2 ay giyebiliyorsunuz.
H&M Hamile pantolonu

Çarşı pazar gezip tozup aramak da kolay değil bu dönemde.Bebek reyonu için girdiğim H&M'de tesadüfen gördüğüm hamile koleksiyonunda ise beğenilecek parçalar var :) Görmenizi tavsiye ederim.

Temel parçalar alsanız da yedeklere ihtiyaç oluyor.Ben de aldığım pantolonun kalıbı ile evdeki eski bir taytımı hamile taytına dönüştürmeyi denedim.

Sonuç hiç de fena olmadı. 



Sırada imalat aşamalarımız ;

Hamile taytı ek
Öncelikle evdeki taytımın belindeki lastiği çıkarıp , etiketini söktüm.

Hazır pantolondaki ek parçadan kalıp çıkardım.

Bakırköy pazarı parçacılarından yıllar evvel temin ettiğim yumuşacık penyeden küçük bir kısım kestim.

Kısa alanın yüksekliği 8 cm ve arka ortaya geliyor.Uzun kısım ise 28 cm , en yüksek yer karın çizgisine denk geliyor.

Bel ölçüsü ise taytın lastiği çıkmış halinden çok az daha geniş oldu.

Penye dikiş aparatı
Penye konusunda bir parantez;

Yıllarca esnekliği ile uydurma kalıplarımda sorun yaşatmama ihtimalini sevdiğim penye dikmek istedim.Ama makinem ip atlatmadan bir kez bile dikmeme izin vermedi.Birçok girişimim sırf bu nedenle yarım kaldı. 

Penye için 9/14 numaralı penye iğnesi ve penye dikiş aparatı (2 parçadan oluşuyor aslında, fotoğrafta sadece ayak var) ile sorunsuz dikmeyi başardım. Bu ayağı bana öneren hatta ısrar eden Bakırköy Singer servisine teşekkürü borç bilirim :)



Hamile taytı final
Sıra geldi taytı penye parça ile birleştirmeye.

Burada tamamen doğaçlama çalıştım.Mümkün olduğunca temiz görünecek şekilde birleştirip gayet fazla olan dikiş payını kestim.

En son olarak göğüs altı çevresini ölçerek 2 cm kalınlığında lastik kesip esneterek diktim.

İşte bu da tersten bitmiş hali.

İyi günlerde giyiyorum :)



Yeni bir projede görüşmek üzere, sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder