8 Kasım 2016 Salı

Zui bugün ne dikmiş ? Volan kollu bluz





Yazın üstümüzden çıkarmadığımız 'off the shoulder' çılgınlığının yerini bu kollar aldı.




Normal bir bluza bir adım ekliyorsunuz ve son moda bluzunuz oluyor.


Gelelim yapım aşamalarına 🍀


Her zamanki gibi kumaşım Bakırköy pazarı parçalarından. Aslında zamanında o kadar çok kumaş almışım ki, yap yap bitmez durumda.


Kalıbım yine yok, evdeki penye bir bluzu kalıp olarak kullandım. 

Kumaş penye değil ama aralarından lastik geçen bir kumaş yani bir hayli esnek. Ama yumuşak penyeyle kıyaslanamaz. Her ihtimale karşı 1 er cm ek pay bıraktım, iyi ki de yapmışım 😄


Bluzun kabından kumaşı kestim , İki  boğazlı bluz bedeni, iki kol ve 2 volan için dikdörtgen parçam oldu.





Bu sefer dikiş sıramı değiştirdim, bir yerlerde böyle bir video mu görmüştüm ? İşimi çok kolaylaştırdı diyebilirim.


Önce omuzları diktim. Sonra kolları kol evine iğneleyip diktim. Üçücü aşama kolun bilek kısmından koltuk altına doğru ilerleyip bluzun yanlarını dikerek bitirdim. Diğer kol için de aynı işlemi yaptıktan sonra etek kısmını içeri katladım. 


Normal bir bluz dikseydik "bitti"  diyebilirdik.Ancak bizim yapmamız gereken birkaç işlem daha var.






Öncelikle dikdörtgen parçanın kenarlarını birleştiriyoruz. Daha sonra kolla birleşeceği  yere bir teyel dikiş yapıp kol ağzıyla aynı boya gelecek kadar büzdükten sonra iğneleyerek dikiyoruz. Geriye kolu içeri katlamak kalıyor. İçeriye 6 cm payla katlıyoruz. Büyük bir parça oluyor çünkü geniş bir kol ağzı olduğu için içerisi görünüyor. Yani kumaş türüne göre olabildiğince kalın katlayabilirsiniz. 



Sülfile makası ile de fazla payları temizliyoruz.


İşte hepsi bu.





Bluzun giyilmiş halleri için instagrama beklerim. #zuinedikmiş tagı diktiklerim için, hepbi.blogspot da hesabım. Sorularınız olursa oradan da yanıtlayabilirim.


Sevgiler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder