8 Temmuz 2016 Cuma

Zui bugün ne dikmiş ?

Merhaba,

Çok çok uzun bir aradan sonra dikiş, yenileme, sökmek-takma, uydurma dönemine girmiş bulunuyorum. Bunun en önemli nedeni alışveriş hakkında yine fikirlerimin değişmesi olabilir. Bu konuya detaylı değinirim, belki bir gün 😄

Gelelim severek diktiğim parcaya; bu senenin trendi, olmazsa olmazı düşük omuzlu bluz.

Kumaşı Çınar'a patik dikmek için geçen sene almıştım ama başarılı olamadım 😁 Hani şu Pinterest'te bolca bulunan bebek ayakkabıları. O kadar uğraştım, olmayınca kumaş kalıvermiş.

Biraz sert bir kumaş ama ince , sanki gömlek kumaşı. Şimdilik bunu önemsemedim. Giydiğimde de beni rahatsız etmedi. (Fikir aklıma gelince kumaş aramak vs ile zaman kaybetmek istemiyorum. Bu nedenle evde ne varsa onu kullanmaya çalışıyorum. Yoksa mevzu sündükçe sünüyor. )

Bedenim artık 38 (kendime bir alkış) ancak bu bluz 42 beden birine bile olur. Tek ayarlamanız gereken omuzdaki lastik uzunluğu

Kesim
İlkönce 2 dikdörtgen keserek başladım. (Kesinlikle teknik bilmiyorum, o yüzden hiçbir şey nizami değil) 
Ön:60 cm (Ölçüler bitmiş halleri yani dikiş payı eklemek gerekiyor.1,5 cm civarı bırakıyorum)
Arka:60 cm
Boy: 40 cm
Kol oyuntusu yüksekliği ve eni :8 er cm ( Kesimini tamamen uydurdum, zaten altta kalıyor ve görünmüyor )


Üstteki fırfırlı parçası için ;
En: 88 cm*2 ( tam tur 176 cm ama kumaşı daha önce kestiğim için bu kadar çıkmayınca 3 parça birleştirmek zorunda kaldım. Sonuçta büzüldüğü için parça ekleri pek de belli olmuyor)
Boy: 10 cm ( Daha uzun yapmak istemiştim ama  bu kadar çıktı.)



Dikiş 
İki kumaşı ortalayarak üst üste iğneledim. Birleşim yerini bebe lastiği geçirmek için kullanacağım çengelli iğnenin geçebileceği genişlikte bir tünel olacak şekilde ayarladım.
Eski usul bebe lastiğini tünelden geçirdim.
Lastik uzunluğu:85 cm 
Eteğini tek kat içe katladım. Sülfile makası ile kesim yaptığım için 2 kat yapmadım.


Biraz boş göründü bitmiş hali. Evdeki danteli de kenarına geçirince bir hayli değişti. Bu dantelleri Bakırköy pazarından almıştım. Bolca var evde.


Bu da bitmiş hali. Jean şortlarla bir harika duruyor. 


Instagramda #zuinedikmiş etiketiyle diktiklerimin üzerimdeki hallerini görebilirsiniz.




Yorum ya da soru bıkarırsanız karşılıklı öğrenmeye devam edebiliriz.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder